UNITAT 8: l'informe
Aquest document serveix per exposar determinats fets i analitzar-los a fi que l'òrgan comptent pugui avaluar el cas i prengui una decisió.
Com l'acta de sessió, també és un document molt extens i hi ha determinades qüestions tipogràfiques que s'han de tenir en compte. Per exemple, veureu que hi haureu de posar la identificació del document. Si no recordau com fer-ho, anau a la unitat 2 i revisau tot allò referent a les parts fixes dels documents.
En aquesta unitat, també estudiarem la referència i la remissió a disposicions normatives. Aquesta qüestió, com us podeu imaginar, va lligada a l'informe perquè és un text en el qual es fan moltes referències legislatives. Sobre el sentit les lleis no us preocupeu: aquest curs és de redacció administrativa, no de procediment jurídic. El que s'avalua és la destresa comunicativa, no si coneixeu una determinada disposició legal o no.
Arriba el torn de les nominalitzacions, que és un fenomen que consisteix a fer un substantiu d'un verb. Haurem d'anar en compte amb les nominalitzacions perquè abusar-ne no és recomanable en els textos administratius (i sempre en trob a les vostres redaccions!).
I per acabar, tractarem, una vegada més, els connectors, les majúscules i les minúscules i, com en cada unitat, el vocabulari específic.
Si hi ha res que no vegeu clar, ja sabeu que em podeu escriure.